Tendencje modowe w sklepach meblowych

Tendencje modowe w sklepach meblowych

Sierpień 1, 2018 0 By Redakcja

Każdy chce być modny. Modnie się ubierać, modnie zachowywać, słuchać modnej muzyki i czytywać modne książki. To pragnienie przekłada się także na wyposażenie wnętrza. Meble też mogą być modne, zdaniem wielu, nawet powinny takie właśnie być. W salonach meblowych coraz wyraźniej, z roku na roku zaznaczają się różne tendencje, tak zwane trendy.

Dominują określone tkaniny, fasony, kolory, tworzywa i style mebli. Współcześnie moda w ogóle stwarza projektantom mnóstwo możliwości, ponieważ panuje w niej duża swoboda i praktycznie wszystko jest dozwolone. Ponad ten misz-masz wyłaniają się jednak konkretne tendencje, nawet w tak zagmatwanych czasach, pod warunkiem, że człowiek dobrze się przyjrzy tendencjom.

Pytanie, które zadaje sobie ktoś pragnący nabyć modne meble: Jakim kryterium popularności tych przedmiotów się kierować? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Wiadomo, że nowoczesne meble, to przede wszystkich funkcjonalne elementy wyposażenia. Bardzo trendy są meble mogące pełnić więcej niż jedną funkcję, na przykład półko tapczany lub rozkładane sofy. Podobnie jak biurka i szafki z urozmaiconymi szufladkami, milionem schowków i dodatków. Wielu kil kentów stawia też na artyzm w wyposażeniu mieszkania. Serca ludzi podbijają nawiązania do słynnych dzieł sztuki, malunki na meblach, piękne wzorzyste i dziwaczne dywany oraz zaskakujące gadżety uzupełniające komplet mebli. Bardzo modne są meble imitujące coś zupełnie innego. Jednak to tylko jeden z kierunków mody współczesnej.

Druga „szkoła” stawia na prostotę i elegancję, a więc pastelowe, nienarzucające się kolory, delikatne wzory, minimalizm formy i niewiele zdobień oraz dodatków. Kuchnie miłośników takiego stylu są sterylne i zimne, dominuje w nich metalik i biel. To dwa bieguny, ale chyba takie są ogólne tendencje naszych czasów. Ludzie lubią skrajności. Nie wybierają raczej czegoś „pomiędzy”, albo projektują swoje wnętrza w stylu artystycznym i nieco groteskowym, albo kupują meble, które wtapiają się w pomieszczenie i nie prowokują, natomiast mają swoistą klasę.