Zakup passata b5 2.3 vr5

Zastanawiam sie nad zakupem passata b5 2.3 vr5. Co myslicie o danym silniku?

Miałem takiego Passata z takim silnikiem. To tak, silnik bardzo drogi w eksploatacji, spalanie min 12 l, części drogie i mało dostępne. Zalety to dźwięk silnika bajka:)
Łańcuch to na wstępie, potem lubią cewki polecieć i tak ogólnie czuły na jakieś nieszczelności w dolocie
Aż zostanę, żeby popatrzeć jak wszyscy znowu walą gruche nad 1.8T bo już nie jedną vr5 widziałem, jeździłem tym, rozmawiałem z ludźmi którzy kręcili tym silnikiem setki tysięcy kilometrów, dbal sobie o niego i złego słowa nie powiedzieli.
I eksploatacja też nie jest jakoś tragicznie droga chyba że się części w IC kupuje bez zniżek gdzie jest nie raz 100% przebicia niż w każdym jednym sklepie stacjonarnym. Najgorszy jest łańcuch bo trzeba zrzucić skrzynie. Noi pilnowac eksploatacji. Bo kilka metrów dalej odemnie gość ma vr5 w borze AGZ i nie wiem jak on to robił że ma dziurę w tłoku na 3 cylindrze. Chociaż w sumie po jego stylu jazdy to nie dziwne
Dbać to można o nowe , kupno używki to loteria , jak poprzednicy nie dbali to tobie pozostaje wydawanie pieniędzy na przywracanie do życia trupa.
Dlatego 1.8t będzie łatwiej i taniej naprawić w razie w. Lecz oczywistym że lepiej kupić zadbane 2.3 niż zajechane 1.8t.. Lecz tak samo można kupić zajechane 2.3.. po prostu trzeba uważać przy zakupie.
Co by nie było to największa zaleta to dźwięk, i np do 1.8t jedyna, już bym wolał 2.8 bo bardziej popularny silnik i łatwiej o części do niego by było.
Tez wole ale w tak starym aucie loteria i to spora.
To fakt, ale gdy te nowe będą miały taki przelot jak stare to będzie jeszcze większą loteria
Posiadam już od roku 2.3 agz nie mogę złego słowa powiedzieć elastyczny silnik spalanie do 10 w trybie mieszanym
Witam,posiadam 9 lat na gazie i bez problemów spalanie 13l gazu
Myślę tańsze w utrzymaniu był by 2.8 części jest o wiele więcej
A spalanie to różnie od 9l w górę zależy od stylu jazdy i czy robisz trasę czy miasto a gazu pali na trybie mieszanym 14l lekkiej nogi nie mam
A ja na otomoto widziałem Passata z silnikiem v6
Nie bylo 2.5….Bylo 2.3 VR5 i 2.8 VR6
3.0v6 jest u mnie na wsi
3.0 ? Chyba 2.8, 3.0 bylo w audi
Z zawieszeniem jest roznie mam w quattro 2.8 i nie narzekam jak sie dba tak ma
zależy po jakich drogach
Bo jeśli ludzie kupują chiński wielowachacz za 500zl Kąplet i później janusze wypisują „panieee zawieszenie nie na nasze drogi” bo po żadny wielowachacz kosztuje minimum 2.5tys gdzie jeden wachacz kosztuje 500zl a nie cały kaplet
Łańcuch się w nich rozciągał
Mam passata B5 fl 1.8T 150 km + turbo idzie jak burza
Masz 2x turbo?
Nie to jest zwykłe uturbione 150km tak wychodziły z fabryki
1.8T czyli turbo+turbo?
A ok xD czyli 2x turbo
Ktoś tu sarkazmu nie zrozumiał
Potwierdzam hahahaaahahah
Jak ktoś potrzebuje tłoki albo głowice to zapraszam
Mam takiego od 6 lat. Zagazowany. Pali ok 10 benzyny 13 gazu. Dzwiek faktycznie super ale czesci dosc drogie. Wymienialem juz rozrzad i uszczelke pod glowica… Silnik mocny ale dupy nie urywa jak dla mnie brakuje mu momentu.
Największy minus to części zamienne.
Jeśli 2.3 to polecam aqn czyli jednostkę 170 konna
Bardzo polecam 2.3 v5. Super silnik piękny dźwięk w oryginale i bezawaryjny
Z tymi silnikami jest tak samo jak z 2.5 TDS od BMW. Janusze motoryzacji narzekają, że chujowy, zjebany, uszczelki pod głowicą, pompa itd. Prawda jest taka że jak dbasz tak masz i tyle w temacie. Każdy silnik ma jakiś tam swój słaby punkt, trzeba tylko zwracać na to uwagę i dbać. Cała filozofia.
Silnik przekozacko mruczy, miałem środek przelot mk4 i końcowy dwururka golf GTI mk2, troche go ograniczał ale z takiego taniego zestawu dźwięk super. Jeśli miałbym wybierać to wersje 150km, przepustnica na linkę i brak wariatorów rozrządu.
Panowie, narzekacie większość nie miała styczności z tym silnikiem jest to 2,8 ukrucony, części nie są droższe od innych samochodów z braków na hurtowniach brałem w VW w szoku byłem że ceny tak przystępne.Posiadam ten silnik 9 lat i nie zamienił bym na tdi
Trasa przy agresywnej jeździe jest tańsza od TDI o38 pln
400 km
Diesel to traktor a samochody w LPG
Widzicie jeden mechanik z doświadczeniem a już grupie posty.Pay kupcie spróbujcie
silnik fajny, pięknie brzmi i fajnie jeździe ale ma od cholery wężyków ciśnieniowych podciśnieniowych i ich nieszczelności to zmora.28